بایگانی

بایگانی

  • درباره نقش رابرت دنیرو در سلطان کمدی

    رابرت دنیرو در نقش روپرت پاپکین همان جیک لاموتاست بدون مشتهایش. در گاو خشمگین دنیرو و اسکورسیزی همه‌چیز را تقلیل داده بودند...

    بیشتر بخوانید »
  • فیلم شب‌های کابیریا یادداشتی از فدریکو فلینی

    فیلم شب‌های کابیریا یادداشتی از فدریکو فلینی موضوع تنهایی و مشاهده انسان منزوی همواره نظر من را به خود جلب کرده است. حتی در زمان کودکی گریزی نبود از توجه به کسانی که به هر دلیلی با دیگران جفت و جور نمی شدند، که شامل خود من هم می شد. من همیشه در زندگی و فیلم هایم ،مجذوب وصله های ناجور بودم. عجبا، جالب…

    بیشتر بخوانید »
  • فراستی و چالش مفاهیم

    در برنامه «سینما کلاسیک» که از شبکه نمایش پخش می شود مسعود فراستی در مقدمه فیلم «گذرگاه تاریک» اثر دلمر دیویس تعریفی از نمای نقطه دید و دوربین سوبژکتیو ارائه داده که بدین شرح است:" این فیلم معروف شده است به فیلمی که دوربین سوبژکتیو دارد. یک ساعت اوّل، ما چهره ی بوگارت را نمی بینیم بلکه از نگاه بوگارت، آدم ها و…

    بیشتر بخوانید »
  • گفتگو با محمدرضا اصلانی

    در مجموعه‌ منطق‌الطیر سعی کردم که به زبان در سینما نزدیک شوم. پرسش اين است كه چگونه مي‌توان همان‌طور که زبان 24 کُد دارد در سینما به این کدها رسيد؟ مثلا «د» یا «ب» هیچ‌کدام معنایی ندارد؛ اما اگر این دو به هم بچسبند می‌شود «بد» که هم ذهنیت تاریخی دارد، هم ذهنیت اسطوره‌اي و هم ذهنیت اخلاقی. پشت «بد»، تاریخ وجود…

    بیشتر بخوانید »
  • سی‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر

    سی‌ و یکمین جشنواره فیلم فجر خنثی بودن و بی‌مسالگی جشنواره سی‌ویکم هم به پایان رسید. جشنواره‌ای که مانند سایر چیزهایمان به طرز غم‌انگیزی ایرانی است. جای تعجب ندارد که سینمایمان خنثی است و سازندگانش دغدغه مخاطب ندارند. غالب فیلم‌های امسال سینمایی نبودند و تا اثر سینمایی شدن فرسنگ‌ها فاصله دارند. در گریزی سریع به فیلم‌های امسال تنها چند مورد را می‌توان…

    بیشتر بخوانید »
دکمه بازگشت به بالا
Verified by MonsterInsights